diumenge, 18 de març del 2012

The Fotolog Years: December 6th, 2011


JOSEP GUARDIOLA


Dies enrere dedicava el fotolog a Elvis Costello (actualització 30 de novembre) per la seva actitud valenta i íntegra davant d'un negoci discogràfic que s'ensorra per mèrits propis. Avui l'haig de dedicar a Josep Guardiola, que ha fet gal·la de la mateixa actitud, dignificant-se no només a ell mateix, sinó també a tot l'equip i a la filosofia (de joc i de treball) que representa. "L'important no és el derbi", ha dit en referència al Madrid-Barça del proper dissabte. L'important, insistia l'entrenador blaugrana, "és el que passi el dia 9 amb l'euro entre Merkel i Sarkozy". Unes paraules que tenen un valor molt més que simbòlic en un país incapaç de paralitzar-se per qualsevol cosa que no siguin 22 milionaris corrent darrere una pilota.

Saben? A mi no m'agrada el futbol, i durant la major part de la meva vida m'he limitat a ignorar-lo -amb tots els respectes- en la mesura que m'ha estat possible. Però això no m'impedeix veure en gent com Guardiola (i l'equip que dirigeix) aquells detalls que diferencien el futbol com a esport del futbol com a lucratiu espectacle de masses. No sé qui guanyarà el "clàssic" del dissabte, i la veritat és que poc m'importa. Indiscutiblement, els títols i les victòries són els que han fet gran aquest home. Però, a la vegada, són actituds i declaracions com les d'avui les que el fan enorme dia a dia. Faríem bé de prendre'n nota tots plegats.






Audio: "Three Lions" - Lightning Seeds

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada