diumenge, 21 d’octubre de 2012

Cinemascope: l'obsolescència de les etiquetes


CINEMASCOPE
Espai Jove La Fontana, Barcelona
20 d'octubre de 2012

De la mateixa manera que els granollerins Tiguer Menja Zebra -vegin l'actualització anterior-,  els barcelonins Cinemascope representen com pocs l'essència musical del que portem de segle. Tres músics amb formació clàssica que han començat un projecte de projectes -així és com s'autodefineixen- en la més pura tradició jazzística. El resultat és un orgia d'experimentació electrònica amb una posada en escena on no hi falta el component orgànic i fins i tot visceral del rock. Un discurs tan imprevisible com polifacètic per a un moment històric en què les col·leccions de discos ja no s'ordenen per etiquetes -concepte a les portes de l'obsolescència-, sinó alfabèticament. Xavier Bonfill, multiinstrumentista i privilegiada ment compositiva al darrere de projectes com els irrepetibles Appledog; Àlex Flaqué, violoncelista capaç d'elevar el seu instrument a cotes gairebé impossibles; i Cels Campos, teclista i artesà electrònic en el més ampli sentit de l'expressió. Van actuar la nit passada en el marc del Correllengua 2012, un concert llampec -per condicionants horaris- que van basar principalment en el disc en solitari de Bonfill, "9=0". No van faltar-hi per tant peces com "Inquisició Espanyola" -dedicada al recentment desaparegut Joan Saura, tot un pioner de l'electrònica i les avantguardes a Catalunya- o "1.000 cucs", irònic divertiment que posa el dit a la llaga del Departament d'Interior de la Generalitat i la seva desafortunada gestió de les manifestacions del moviment 15-M durant la primavera de 2011. I el punt i final d'un concert que es va fer excessivament curt.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada