diumenge, 6 de gener de 2013

El Hammond és la clau

HAMMOND GROOVE SUMMIT
Jamboree, Barcelona
5 de gener de 2012

El mercat està ple d'artefactes japonesos que poden imitar-ne el timbre, però encara hi ha qui per sort prefereix el producte original. Suposo que és com apreciar un vinil en temps d'mp3 i descàrregues digitals. L'intangible i la fugacitat de l'era dels zeros i els uns, versus el valor d'un objecte amb ànima. I la freda tecnologia que no pot fer res on hi hagi un Hammond B3 i el seu corresponent amplificador Leslie. Orgue originalment pensat per a sonar en esglésies i a la llarga peça clau per a entendre la identitat d'incomptables combos de jazz, rock, americana i rhythm & blues, l'austríac Raphael Wressnig n'és tota una eminència. Un d'aquells músics amb tanta tècnica com ànima, que han estudiat l'instrument molt més enllà de les seves tecles. Tornava ahir a Barcelona al capdavant de Hammond Groove Summit. Un trio que completen el també austríac Marcus Horn, a la bateria, i el català Xavier Figuerola, al saxo. Un viatge pel bop, el boogaloo, el funk, el soul jazz i el blues, sempre de la mà envolvent i orgànica del Hammond -i amb les hipnòtiques oscil·lacions del Leslie gairebé en primer terme-. El soterrani del Jamborre hi va fer la resta. Aïllats del fred exterior, uns quants afortunats vam tenir la sensació de trobar-nos en qualsevol forat del Soho londinenc quan el modern jazz encara era un secret i els mods poc més que una llegenda urbana.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada