dilluns, 11 de febrer del 2013

Escandalós

Diu el senyor Xavier Trias, il·lustre alcalde d'un parc temàtic anomenat Barcelona, que el sou del president del Govern és escandalós. Ni més ni menys que 78.000 euros anuals s'embutxaca l'ànima en pena que ocupa aquest càrrec, una quantitat que a mi també em sembla escandalosa, perquè fent un càlcul aproximat he deduït que jo podria viure -mantenint el meu actual ritme de vida- més d'una dècada amb aquests honoraris. Això tenint en compte que a mi ningú em paga cap dieta com les que els polítics sí que perceben. I també em sembla escandalós el sou del senyor Trias, 140.000 euros anuals que gairebé doblen la quantitat que cobra Mariano "Mire usted" Rajoy. Però si a Trias li sembla escandalós tot plegat, és perquè segons ell els polítics cobren poc. En un país on molts ciutadans s'han de considerar afortunats si arriben als 1.000 euros mensuals. I és clar, com que els polítics cobren poc, al senyor Trias li sembla lògic que gairebé cada setmana es destapi un nou cas de corrupció. Perquè si les pobres senyories cobressin més, no els caldria posar la mà a la caixa. I el tio ho diu seriosament. Per tant, suposo que també entendrà que un grup de ciutadans emprenyats saquegin un supermercat. Perquè si aquests ciutadans tinguessin uns ingressos dignes -i per digne entenem molt menys del que cobra qualsevol polític-, tampoc els caldria robar productes de primera necessitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada