dimarts, 10 de setembre de 2013

Parlem de música, parlem de cinema


El Cineclub setmanal de l'Associació Cultural de Granollers (AC) és actualment un dels cineclubs de referència a Catalunya. De la mateixa manera que la programació musical de la NAUB1, les seves sessions suposen tot un oasi en una ciutat que només per Festa Major sembla despertar-se del seu coma cultural. I no, l'AC no pot presumir d'haver programat "Searching for Sugar Man" (2012) abans que el documental sobre Rodriguez resultés oscaritzat i acabés en boca de mig món. Però sí que pot presumir de no haver-se apuntat a cap carro quan aquest mig món anava ple d'un músic al qual havia ignorat fins aleshores. Quan Rodriguez era el nou ídol de masses d'un públic no habitual ni de la música en directe ni dels documentals com "Searching...", sinó d'allò que toca en cada moment. I, no sé si se n'han adonat, Rodriguez ja no toca. S'acaba l'estiu, torna la rutina, i de Rodriguez ja només en parlem els que portàvem anys escoltant-lo. Els que, en el fons, no parlem de Rodriguez sinó de música. Per això és d'agrair que sigui ara quan l'AC es decideix a programar el documental. I com a mostra que no ha pujat a cap carro -la coherència de la seva programació hauria de ser argument suficient-, la tertúlia que ha organitzat al voltant de la projecció. Perquè no, aquí no es tracta de veure el documental de moda i explicar-lo a Facebook, sinó d'analitzar, reflexionar, debatre i compartir impressions. Representants de la pròpia AC i de Brubaker, empresa gestora de la NAUB1, han presentat aquest matí les seves respectives programacions amb una roda de premsa a la pròpia B1, que durant els propers mesos vibrarà amb el festival Fusiònica 15.0 o la Diada de la Rumba. El tret de sortida del seu calendari el donarà, el proper 21 de setembre, la projecció de la pel·lícula "Et dec una nit de divendres" (2013), de Dimas Rodríguez i Xavier Vázquez. La mateixa nit actuaran en directe Illa Carolina i Ramon Rodríguez (The New Raemon).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada