dimarts, 2 de juny de 2015

Holly Herndon


Se l’ha definit com a músic i com a artista sonora, però el cert és que la seva vocació va molt més enllà. Nascuda a Tennessee però establerta a San Francisco, Holly Herndon és una de les criatures més singulars, inclassificables i renovadores que circulen ara mateix pels cercles avantguardistes globals. Una jove d’aspecte tímid que ha integrat en un sol discurs les vessants més avançades i experimentals de la música electrònica, les arts audiovisuals i la poesia.

Veus processades, construccions post-minimalistes, surrealisme 2.0 i una lírica que modela el llenguatge al seu gust per mitjà de tècniques com el cut-up. Herndon fa allò que pocs s’atreveixen o són capaços de fer. Parteix de zero i obre vies inèdites d’expressió en camps distants que ella fa encaixar amb la perfecció d’un trencaclosques. Premi especial a la millor compositora del 2010 pel Mills College d’Oakland, actualment cursa un doctorat en Computer Music a la Universitat d’Stanford, Califòrnia.

Filla de l’era digital i aclamada com a ‘musa de l’era post-Snowden’, la seva obra explora la relació entre l’ésser humà i les noves tecnologies, però també els reptes i perills d’uns temps en què aquestes poden esdevenir una eina de control i fins i tot una maquinària de guerra cibernètica –“Allò personal és geopolític”, apunta a “Interference”-. Les seves darreres creacions sonores es poden escoltar al seu quart treball discogràfic, “Platform” (2015, 4AD), però es recomana degustar la seva obra tant a través de l’oïda com de la vista.


Holly Herndon  /  Pàgina web



Article originalment publicat a Brubaker.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada