El hillbilly, el bluegrass i els tatuatges. El cowboy i la pin-up. La història d'amor perfecta. La tragèdia que tot s'ho emporta. I, sobretot, un sincer i sentit homenatge a la música. Tot això és "The Broken Circle Breakdown" (2012, estrenada enguany a les nostres pantalles sota el títol d'"Alabama Monroe"). El belga Felix Groeninger ha adaptat a la gran pantalla una obra de teatre de Johan Heldenbergh -qui encapçala el repartiment juntament amb Veerle Baetens-. Una història d'amor i pèrdua. De com la passió per la cultura nord-americana enllaça dues vides i dues maneres totalment diferents d'entendre el món. De com un drama familiar pot fer miques allò que semblava etern. I de com la música acompanya en els bons moments i, sobretot, esdevé l'única salvació possible davant la tragèdia. Amb el hillbilly i el bluegrass com a fils conductors -la parella protagonista milita en una banda que recorre Bèlgica interpretant temes de la Carter Family i companyia-. Amb una estructura narrativa que alterna diferents espais temporals. Peces d'un trencaclosques resolt en una escena final de les que fan encongir el cor i on, novament, la música es presenta com a única via possible d'escapament.
diumenge, 4 de maig del 2014
Felix Van Groeninger - "The Broken Circle Breakdown" (2012)
El hillbilly, el bluegrass i els tatuatges. El cowboy i la pin-up. La història d'amor perfecta. La tragèdia que tot s'ho emporta. I, sobretot, un sincer i sentit homenatge a la música. Tot això és "The Broken Circle Breakdown" (2012, estrenada enguany a les nostres pantalles sota el títol d'"Alabama Monroe"). El belga Felix Groeninger ha adaptat a la gran pantalla una obra de teatre de Johan Heldenbergh -qui encapçala el repartiment juntament amb Veerle Baetens-. Una història d'amor i pèrdua. De com la passió per la cultura nord-americana enllaça dues vides i dues maneres totalment diferents d'entendre el món. De com un drama familiar pot fer miques allò que semblava etern. I de com la música acompanya en els bons moments i, sobretot, esdevé l'única salvació possible davant la tragèdia. Amb el hillbilly i el bluegrass com a fils conductors -la parella protagonista milita en una banda que recorre Bèlgica interpretant temes de la Carter Family i companyia-. Amb una estructura narrativa que alterna diferents espais temporals. Peces d'un trencaclosques resolt en una escena final de les que fan encongir el cor i on, novament, la música es presenta com a única via possible d'escapament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada