diumenge, 26 de juny del 2016
L'homenatge de The National a The Grateful Dead
A mitjans dels anys 60 hi havia als Estats Units dues bandes anomenades The Warlocks, una a Nova York i l'altra a San Francisco. Totes dues compartien una vocació avançada i aventurera i amb el pas del temps es van situar entre les més influents de la seva generació. Els Warlocks de la Costa Est van esdevenir The Velvet Underground, i van desencadenar l'ampli aspectre sonor que engloba gèneres i etiquetes que van del punk a l'indie, del post-punk al rock alternatiu i del glam a la New Wave. Els de Califòrnia van rebatejar-se com Grateful Dead, van situar-se entre els pilars fundacionals del rock psicodèlic i posteriorment van impregnar-se de folk tot inventant-se de passada el concepte que actualment coneixem com a jam band. La Velvet i els Dead: dues bandes, dos cultes, dos discursos i dues línies evolutives que gairebé mai arribat a col·lisionar d'aquesta manera. The National, exponents indiscutibles d'aquell ressorgir del post-punk que va revisar els postulats de la Velvet a principis del present segle, han auspiciat un disc de tribut als Dead on participa tota una plana major sovint més associada amb els Warlocks de la Costa Est que amb els de la Costa Oest. A més dels propis National, "Day of the Dead" (2016) aplega noms com els de Courtney Barnett, Bonnie 'Prince' Billy, Anohni, Lee Ranaldo, Mumford & Sons, Angel Olsen, Phosphorescent, The Walkmen, Real State, Unknown Mortal Orchestra o The War On Drugs. La balança, per dir-ho d'alguna manera, l'equilibren Wilco amb l'acompanyament d'un dels tòtems de la galàxia deadhead, el mateix Bob Weir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada