dimecres, 15 de març del 2017
"Generation Next Music" (1998)
S'ha parlat molt durant els darrers anys de la presència de marques (sovint de beguda) als festivals de música independent. No han faltat opinions a favor ni en contra, però generalment s'ha obviat que la relació entre l'indie i les grans marques no és en absolut cap novetat en aquest país. Com a mostra, aquest artefacte que Pepsi es va treure de la màniga l'any 1998. Resulta que, durant la recta final dels 90, la popular multinacional de refrescos s'anunciava a les televisions espanyoles amb cançons de bandes independents autòctones del moment. L'exemple més recordat possiblement sigui el d'Undrop i aquell "Train" venerat i crucificat a parts iguals, però cal no oblidar que els espots en qüestió van jugar un paper decisiu a l'hora de popularitzar bandes com Dover (recorden la primera vegada que van escoltar "Devil Came to Me"?), Undershakers ("Stupid Girl"), Killer Barbies ("Love Killer") o Australian Blonde ("Chup Chup"). "Generation Next Music" va veure la llum a través d'Arcade Music, i a banda dels noms citats anteriorment incorporava una sucosa selecció on figuraven també artistes no presents als anuncis televisius, alguns d'ells figures internacionals de primer ordre com Sonic Youth, Cornershop, Prodigy, White Zombie o un Marilyn Manson que era aleshores el terror per excel·lència de l'Amèrica benpensant. El resultat era una col·lecció de cançons de les que encara avui aixequen els ànims a qualsevol hora. Per això no vaig dubtar en emportar-me'l a casa quan el vaig localitzar dies enrere acumulant pols en una botiga d'articles de segona mà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada