dissabte, 2 de juny del 2018
40 anys de "Darkness on the Edge of Town"
"Darkness on the Edge of Town" (1978) es pot considerar en certa manera com el disc de ressaca de Bruce Springsteen i la seva E Street Band. La ressaca de "Born to Run" (1975) i tot el que havia vingut després. La ressaca d'un èxit cada cop més massiu que Springsteen havia perseguit amb totes les seves forces però, un cop assolit, havia hagut d'aprendre a gestionar sense que aquest l'acabés consumint. I la ressaca de la relació amb el seu primer mànager, Mike Appel, que s'havia començat a trencar durant la gestació del citat "Born to Run" i que va desembocar en un llarg procés legal que va consumir bona part de les energies del Boss. Els tres anys que separen el tercer i el quart disc d'Springsteen són els que el rescaten del cul de sac dels nous Dylans i el perfilen per primer cop com un dels grans noms propis de la música nord-americana. Però també són tres anys marcats per la lluita constant contra el monstre que ell mateix havia creat, i sobretot per la topada amb la realitat d'una indústria on no tot eren flors i violes. El resultat va ser el seu àlbum més fosc fins al moment -el títol no és en absolut gratuït-, una col·lecció de cançons on el de New Jersey es capbussava com mai abans en la cara oculta del somni americà i d'alguna manera anticipava els registres explorats ja en solitari en àlbums com "Nebraska" (1982) o "The Ghost of Tom Joad" (1995). "Darkness on the Edge of Town" no és per tant el disc més fàcil de Bruce Springsteen i la E Street Band, però sí una de les seves obres més aclamades i un dels seus cançoners més recordats -peces com "Badlands", "Prove It All Night", "The Promised Land" o el tema titular es mantenen en l'actualitat com a punts àlgids dels seus directes-. Va veure la llum tal dia com avui de fa 40 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada