diumenge, 9 de novembre del 2025

Al Ras 2025 (2): Herba Foska

HERBA FOSKA
Al Ras Bluegrass & Old-Time Festival
Mercat Vell, Mollet del Vallès
8 de novembre de 2025

Sempre dic que l'essència d'Al Ras no es troba tant a l'escenari com als voltants del Mercat Vell, a peu de carrer, on els músics solen barrejar-se amb els membres del públic en jam sessions tan espontànies com dinàmiques. Sí, Al Ras és aquell petit gran festival on la barrera entre artístes i respectable no es trenca en cap nota de premsa, sinó sobre el terreny.

Fruit d'aquestes jam sessions, i de les que el mateix festival promou de forma periòdica durant tot l'any en diferents espais de Barcelona, s'arriben a formar grups que tard o d'hora acaben passant per l'escenari principal. És el cas d'Herba Foska, un quintet de bluegrass format per habituals a les jams d'Al Ras, que va debutar ahir al Mercat Vell de Mollet del Vallès.

El seu repertori, una selecció de cançons tradicionals despatxades amb la seguretat de qui els ha dedicat temps, i la complicitat de qui ha vingut a passar-s'ho bé. No conec cap altre festival que, gairebé sense proposar-s'ho, fomenti ell mateix la formació d'algunes de les bandes que passaran pels seus escenaris, i que a sobre ho faci des d'una òptica no competitiva. Fer comunitat, se'n diu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada