diumenge, 12 d’agost del 2012

John Lydon a Mojo

Setmanes enrere em referia a l'entrevista que John Lydon havia concedit a la revista barcelonina Rockdelux. Menys desperdici encara té la que va concedir a la britànica Mojo, publicada a la seva edició d'agost i firmada per Tom Oldham. En aquesta ocasió, el líder de PiL no posa inconvenients a parlar d'assumptes que poc o res tinguin a veure amb el darrer llançament de la seva actual banda ("This Is PiL", 2012). Per tant, Oldham aprofita per a repassar cara a cara amb el seu protagonista una intensa trajectòria artística i vital. Parla de tot: dels Sex Pistols, de les diferents encarnacions de PiL, del calvari que va suposar ser l'enemic número u de l'opinió pública britànica durant part dels 70 i els 80 -la qual cosa el va portar a autoexiliar-se a Los Angeles, on encara resideix-, dels nombrosos draps bruts del negoci discogràfic i, evidentment, d'un present artístic molt més que sòlid. Tot això, com no podia ser de cap altra manera, amanit amb frases memorables. "Ella mai va venir al meu barri", diu en referència a la reina Isabel II."La meva lleialtat, obediència i suport cap a un règim o sistema és proporcional a com aquest hagi exposat els principis que representa", afegeix, "i a dia d'avui, la Família Reial encara no m'ha dit 'Hola John, prenem-nos un tè!'. A la vida s'ha de donar i compartir, a banda de rebre, però sembla ser que aquesta aristocràcia apoltronada només està rebent de forma constant". "Té la meva empatia -no pas pietat, sinó empatia-", sentencia finalment per a resumir els seus sentiments cap a la monarca. Geni i figura, Mr. Lydon.

2 comentaris:

  1. Un que sap aprofitar el present. Vaig estar fa poc en un concert de PIL a Blackpool i la veritat és que la música deixa molt que desitjar.... però el nom és el nom i veure en directe al Mr. Rotten, doncs suposo que ja fa el pes.
    M'agrada el teu bloc Oriol, m'hi quedaré una estoneta!

    ResponElimina
  2. Ui, doncs jo els vaig veure l'any passat al Primavera Sound i em van agradar moltíssim, tant a nivell musical com pel fet de veure al senyor Lydon en plenes facultats. El nou disc també m'agrada molt, i tenia ganes de veure'ls el juny passat a Razzmatazz. Llàstima que es va suspendre...

    Gràcies pel comentari!

    ResponElimina