El vídeo de Marina Shifrin. |
S'ha parlat molt d'aquesta darrera pràctica. I sempre es parla del mateix: d'aturats amb suficient capacitat creativa com per a penjar a internet un vídeo amb el seu historial acadèmic i laboral. Però no s'ha parlat tant d'allò que els ha portat a tal extrem de desesperació: un model econòmic injust, insostenible i obsolet del qual només es beneficien els mateixos que han enviat tota aquesta gent a l'atur. Els mateixos que acaben llençant a les escombraries centenars de currículums de persones desesperades, ja siguin de paper o en vídeo. Els mateixos que es riuen de tu quan vas a una entrevista de feina perquè saben que darrere teu en vindran centenars amb tanta o més desesperació que tu. Per això aplaudeixo a Marina Shifrin, la guionista nord-americana que dies enrere va penjar un vídeo a internet, no per a buscar feina, sinó per a deixar-ne una que l'estava esclavitzant. I de passada denunciar que la seva empresa de notícies online, seguint la tònica excessiva que caracteritza l'era digital, primava la quantitat per sobre de la qualitat. L'acció de Shifrin és comparable a la de Raquel Blasco, la cuinera que va decidir deixar una bona feina a la Xina per a treballar en un restaurant familiar a Barcelona, i contrasta amb tot allò que Meredith Haaf denuncia a "Dejad de lloriquear" (2011). Quan la crisi global no és en realitat econòmica sinó de valors, el que calen no són emprenedors ni cap altre eufemisme, sinó gent disposada a parlar i actuar com Blasco, Haaf i Shifrin.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada