52è Cicle de Jazz Granollers
Casino Club de Ritme, Granollers
20 de desembre de 2024
Diuen que la millor manera de contemplar un bon pianista és tenir-lo d'esquena –i, si pot ser, una mica de perfil-. Perquè no li veuràs el rostre, però a canvi podràs seguir els moviment de les seves mans. En el cas de Lluís Coloma, observar com fa moure les mans –i els dits- amunt i avall per les tecles és un espectacle visual a l'alçada de tot un senyor repertori que honra una tradició centenària. La del boogie-woogie, gènere musical d'arrel afroamericana del qual ha esdevingut el pianista vallesà un dels grans exponents contemporanis al continent europeu.
La nit passada va actuar a Granollers com a líder d'un quintet on figuraven noms de pes com els del guitarrista Héctor Martín (A Contrablues), el percussionista Albert Enkaminanko, el contrabaixista Manolo Germán i el bateria Arnau Julià. Venia a presentar el seu darrer treball, un "Trip to Everywhere" (2022) on fa dialogar el boogie-woogie amb llenguatges com els del country –aquell "Nashville Suite" amb regust d'Allman Brothers- o fins i tot l'spaghetti western –aquell "Tijuana Riders"-. El gran final amb "Cromatic Boogie" va ser una apassionant conversa entre cinc solistes fora de sèrie.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada