L'entrada
"Descobrint el punk", publicada ahir en aquest mateix blog, ha generat debat i reflexió també a l'altre costat de l'Atlàntic, cosa que m'alegra moltíssim. El bon amic
Martin Medina va tenir el detall de traduir-lo al castellà i difondre'l pel ciberespai argentí (¡Muchas gracias!). El comentari que publico a continuació el va fer
Marcos Cerrudo, músic underground de Buenos Aires -lidera el projecte
Lou Weed- amb qui vaig tenir el plaer de compartir escenari durant la meva visita a l'Argentina, ara fa poc més de dos anys.
|
Marcos Cerrudo (Lou Weed). |
"Cuánta nostalgia! Tuvimos la suerte de haber curtido la onda de escuchar los álbumes hasta el hartazgo, quizá sin que nos guste demasiado, pero ya lo habíamos comprado y no había otro para escuchar hasta la próxima compra jeje.. Hace poco le contaba a alguien que en los 90's me iba desde Quilmes hasta Parque Rivadavia al menos dos domingos al mes a buscar CDs usados de lo que sea, solo por el hecho de descubrir algo, de encontrar algún tesoro oculto, y me pasaba el día ahí, comía unas galletitas y me volvía en tren con la mochila algo mas pesadita de haberme comprado tres o cuatro CDs y alguna que otra revista de rock (me miraban con cara de "desde Quilmes?").. Ni hablar de los TDK!!, llegué a tener cerca de 500!!! Me entristece que los chicos de hoy no puedan vivir eso.. Pero bueno, calculo que tendrán otra manera de entretenimiento.. Gracias Martin! Me encantó la nota y me hizo recordar aquellos hermosos momentos!".
Suposo que, per al Marcos, les excursion en tren a Parque Rivadavia eren com les que feia servidor, també en tren, a indrets del centre de Barcelona com el carrer Tallers -parlo de quan encara hi predominaven les botigues de discos-. I sí, conec perfectament aquesta sensació de remenar prestatgeries de cd's de segona mà simplement amb l'objectiu de descobrir quelcom nou. Teníem curiositat, érem -i seguim essent- inquiets. Per això em desconcerta que, en plena era del coneixement, quan gairebé tot es troba a tan sols un clic i és per tant més accessible, tanta gent segueixi exactament els mateixos patrons de consum cultural -és a dir, el que toca en cada moment-. Suposo que, un cop ens ho han donat tot ben mastegat, hem perdut la capacitat de ser inquiets i curiosos. La qual cosa ens acosta cada vegada més a un ramat d'ovelles homogeni, per molts mòbils personalitzats que tinguem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada