ELVIS PERKINS
El nord-americà Elvis Perkins va ser l'encarregat d'obrir, ahir a la nit, la primera sessió del Rockdelux Music Weekend a la barcelonina sala Apolo. Ho va fer amb el seu folk de tall contemporani i amb una banda que sap decorar oportunament unes cançons que no necessiten justificació alguna. I per això, perquè aquestes cançons no necessiten cap mena de justificació, ja seria hora que anéssim oblidant un passat tràgic i sobreexplotat (per la premsa, no pas per ell, que es limita a intentar passar pàgina i mirar endavant) i el valoréssim pel que realment és: un excel·lent creador de cançons atemporals que serien brillants sense necessitat de cap tragèdia familiar. Ahir a la nit va basar el repertori en un bon grapat de composicions noves, i va recuperar moments del seu fins ara únic treball, "Ash Wednesday", com "The Night & The Liquor" o "While You Were Sleeping".
Després va ser el torn de Sisa, que va recrear la que es considera com la seva obra magna, i també com un dels pilars de la cançó en català, "Qualsevol nit pot sortir el sol". Ho va fer de forma valenta, amb l'únic suport d'una guitarra acústica i del seu personal i imprevisible sentit de l'humor. D'aquesta manera, el cantautor galàctic va desordenar les cançons fins a transformar el disc en un trencaclosques. I va ser a través de llargs monòlegs com va ajuntar les peces per explicar la història d'un nen que creix en un barri d'una gran ciutat. El barri era el Poble Sec. La ciutat, Barcelona. I el nen, evidentment, un Jaume Sisa que estava gestant una de les obres definitives del pop d'aquest país. Una obra que segueix sonant a glòria 32 anys després, ja sigui en el seu format original o en la recreació acústica que vam viure ahir a la nit.
I van tancar la nit Nacho Vegas i Christina Rosenvinge, que han sumat esforços especialment per a l'ocasió. Amb una Rosenvinge afectada per una forta afonia, el pes escènic va recaure principalment en un emocionat Vegas que no va estalviar elogis a "l'única dona que ha representat Espanya al festival dela OTI ". El
repertori, més curt del que molts s'esperaven a causa de les limitacions
horàries del local, es va centrar en el treball conjunt que publicaran la
setmana vinent i en retalls de dos il·lustres passats que ahir es van saber
complementar correctament. Llàstima d'aquella afonia...
Audio: "While You Were Sleeping" - Elvis Perkins
El nord-americà Elvis Perkins va ser l'encarregat d'obrir, ahir a la nit, la primera sessió del Rockdelux Music Weekend a la barcelonina sala Apolo. Ho va fer amb el seu folk de tall contemporani i amb una banda que sap decorar oportunament unes cançons que no necessiten justificació alguna. I per això, perquè aquestes cançons no necessiten cap mena de justificació, ja seria hora que anéssim oblidant un passat tràgic i sobreexplotat (per la premsa, no pas per ell, que es limita a intentar passar pàgina i mirar endavant) i el valoréssim pel que realment és: un excel·lent creador de cançons atemporals que serien brillants sense necessitat de cap tragèdia familiar. Ahir a la nit va basar el repertori en un bon grapat de composicions noves, i va recuperar moments del seu fins ara únic treball, "Ash Wednesday", com "The Night & The Liquor" o "While You Were Sleeping".
Després va ser el torn de Sisa, que va recrear la que es considera com la seva obra magna, i també com un dels pilars de la cançó en català, "Qualsevol nit pot sortir el sol". Ho va fer de forma valenta, amb l'únic suport d'una guitarra acústica i del seu personal i imprevisible sentit de l'humor. D'aquesta manera, el cantautor galàctic va desordenar les cançons fins a transformar el disc en un trencaclosques. I va ser a través de llargs monòlegs com va ajuntar les peces per explicar la història d'un nen que creix en un barri d'una gran ciutat. El barri era el Poble Sec. La ciutat, Barcelona. I el nen, evidentment, un Jaume Sisa que estava gestant una de les obres definitives del pop d'aquest país. Una obra que segueix sonant a glòria 32 anys després, ja sigui en el seu format original o en la recreació acústica que vam viure ahir a la nit.
I van tancar la nit Nacho Vegas i Christina Rosenvinge, que han sumat esforços especialment per a l'ocasió. Amb una Rosenvinge afectada per una forta afonia, el pes escènic va recaure principalment en un emocionat Vegas que no va estalviar elogis a "l'única dona que ha representat Espanya al festival de
Audio: "While You Were Sleeping" - Elvis Perkins
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada