dijous, 9 de maig del 2013

Emily (1971)

El cas de la nord-americana Emily Bindiger és similar al del britànic Nick Garrie. Ambdós van debutar, fa poc més de quatre dècades i a través de discogràfiques franceses, amb uns discos de folk psicodèlic i barroc que van passar desapercebuts al seu moment però amb el temps han adquirit l'estatus d'obres de culte. I les coincidències no s'acaben aquí: tots dos han estat teloners de Leonard Cohen en algun moment d'unes trajectòries que s'han mantingut sempre en plans relativament discrets -ell compaginant les gires amb tasques extramusicals i comptadíssimes referències discogràfiques, ella treballant com a vocalista d'estudi i col·laborant amb projectes diversos-. El debut de Garrie, "The Nightmare of J.B. Stanislas" (1979), ha estat objecte d'un parell de reedicions al llarg de la passada dècada -la més recomanable és la d'Elefant Records-, però el de Bindiger, titulat simplement "Emily" (1971), només es podia adquirir fins ara al mercat del col·leccionisme -i a preus impossibles-. Per sort, alguna ànima caritativa va tenir el bon gust anys enrere de passar el vinil a format digital -amb els corresponents espetecs de l'agulla del tocadiscos, cosa que atorga un cert encant als sempre freds arxius mp3- i el va fer circular per blogs i portals d'intercanvi de fitxers. Va ser d'aquesta manera com un antic company de feina em va descobrir l'àlbum en qüestió, que ara veu finalment la llum en compacte per obra i gràcia de RPM International. La qual cosa, creguin-me, és motiu de celebració.





Audio: "Confession" - Emily

1 comentari:

  1. Emily Bindiger va fer un d'aquells discos que sembla que no hagin existit mai. A destacar "Song of decision" una cançó d'atmosfera gótica pròpia dels 70.

    ResponElimina