William "Smokey" Robinson. |
Fixin-se en les paraules de Robinson: el primer que feia Motown abans de contractar un músic era assegurar-se que tingués talent. I assegurar-se que aquell talent pogués encaixar amb la filosofia de la companyia, és clar. Barcelona està plena de sales de petit format que, sense ni tan sols plantejar-se el producte que volen o necessiten oferir, es nodreixen de grups o solistes desesperats per tocar -i de les audiències que aquests puguin arrossegar, no cal dir-ho-. I és clar, quan la cosa no funciona la culpa no és mai d'un empresari que ni tan sols ha fet un pla d'empresa, sinó del pobre artista que prou feina té a fer allò que per lògica li toca fer -defensar el seu art, ni més ni menys-.
Les declaracions de Robinson corresponen a una entrevista signada per Geoff Brown i publicada per Mojo a la seva edició d'octubre. Al mateix article hi ha un breu destacat en què Elton John elogia l'obra i la figura del fundador dels Miracles. "L'he tingut al cor des que em comprava discos de soul quan era un adolescent", explica. I la frase expressa molt més que la devoció de John cap a una de les seves influències. Il·lustra el fet de col·leccionar discos de soul com un fet quotidià entre els adolescents britànics dels anys 60. I si bé és cert que en l'actualitat aquesta quotidianitat és compartida amb altres estils, també ho és que el fet de col·leccionar discos -i atogar-los un valor més enllà del bé de consum- segueix essent habitual a la Gran Bretanya, tant entre els adolescents com en d'altres franges d'edat. Per aquest motiu -i per molts d'altres, però sobretot per aquest-, els britànics tenen una indústria musical potent i nosaltres no.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada