MAIKA MAKOVSKI
28è Mercat de Música Viva
Teatre L'Atlàntida, Vic
14 de setembre de 2016
No és tan sols que cada disc de Maika Makovski sigui diferent de l'anterior. És que tot just iniciada la gira de presentació del seu darrer treball, el monumental "Chinook Wind" (2016), aquesta mallorquina d'arrels macedònies ja ha alterat les formes del repertori, o com a mínim d'una bona part del mateix. "I Want to Cry", per exemple, va veure ahir a la tarda potenciats els seus patrons rítmics fins a esdevenir un elegant trencapistes a mig camí de Belle and Sebastian i el Northern Soul. "Makedonija" va culminar els seus quatre minuts de recorregut en clau dream pop amb una coda de proporcions èpiques que ja agradaria a uns Arcade Fire. I a "Not in Love" les cordes van començar-se a elevar de bon principi, fent d'aquell preciós retall folk-pop un descomunal -i també preciós, per què negar-ho- exercici de pop de cambra.
Tot plegat era la culminació d'un procés que havia començat quan Makovski va enregistrar el citat "Chinook Wind" a les ordres del mateix John Parish, la recerca d'un nou discurs que matisa el nervi rocker marca de la casa amb secció de corda i arranjaments atmosfèrics. Per a treure'l de gira compta amb l'inestimable suport del Quartet Brossa, al qual cal sumar la bateria de Pep Mula i la trompa de Pau Valls. Sis músics en total, a més de la pròpia Makovski, que no tan sols han deixat empremta en el cançoner més recent, sinó sobretot en aquells retalls del fons de catàleg que encara troben lloc al repertori. Com a mostres, ahir a la tarda, un "Language" molt més àgil que de costum i un "Lava Love" que va substituir les textures pantanoses per una sofisticada i carnal subtilesa. La que va disparar la temperatura de l'Atlàntida durant els darrers minuts del concert inaugural del 28è Mercat de Música Viva de Vic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada