divendres, 29 de setembre del 2023

Un any de Dylan a Göteborg

Avui fa un any que vaig assistir per primer cop a un concert del Rough and Rowdy Ways World Wide Tour de Bob Dylan. Pavelló Scandinavium de Göteborg, 29 de setembre de 2022. Una d'aquelles dates que no s'obliden. Tercera aturada del primer tram europeu de la gira, també la tercera actuació que feia el de Duluth al continent europeu després de la pandèmia. Recordo que vaig trigar setmanes a processar tot el que havia viscut durant l'hora i 40 minuts que Dylan va ser a l'escenari.

Des d'aleshores he assistit a sis concerts més de la mateixa gira –això no és res, viatjant per Europa he pogut conèixer persones que compten les assistències per desenes- i he seguit a través dels canals digitals qualsevol detall relacionat amb els que no podia presenciar –cosa que penso tornar a fer a partir de demà passat, quan Dylan comenci una nova tanda de concerts pels Estats Units i el Canadà-. Mai a la vida m'havia obsessionat fins a tal punt amb una gira de concerts.

Però és que mai a la vida havia vist un artista octogenari que, havent alterat en diverses ocasions la història de la música, s'enfilés a un escenari a defensar la seva obra més recent com si encara ho tingués tot per fer. M'atreviria a dir que les actuacions que vaig presenciar aquest estiu a Barcelona, Lió i Milà van ser superiors a la de Göteborg en termes d'execució. Però a títol personal, crec que aquell concert a l'Scandinavium em va marcar tant o més que el de 1999 al Palau d'Esports (el meu primer cop amb Dylan).

D'aquella nit en recordo moltes coses. Però si hi ha un moment que em va quedar especialment gravat va ser l'atmosfera entre onírica i metafísica de "Key West (Philosopher Pirate)". Una peça que fins aleshores no m'havia cridat especialment l'atenció, però que ara mateix podria ser la meva cançó preferida de Dylan. El seu plàcid onatge i aquella lírica evocadora d'algun paradís terrenal on la vida és senzilla i els dies passen a poc a poc. La metàfora de tot allò que va significar per mi ser a Göteborg ara fa un any.


Key West is the place to be
If you're looking for immortality
Stay on the road, follow the highway sign
Key West is fine and fair
If you lost your mind, you will find it there
Key West is on the horizon line

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada