No cal citar-ne el nom, per allò de dir el pecat però no el pecador. El cas és que l'altre dia vaig rebre per correu electrònic l'enèsima newsletter d'una botiga de discos reconeguda internacionalment, un d'aquells establiments que cada any quan arriba el Record Store Day ens recorden la importància de donar suport a les disqueries independents, així com els beneficis del comerç de proximitat enfront de les plataformes de venda online. Fins aquí tot correcte, personalment no podria estar més d'acord amb el plantejament de la jornada en qüestió, però és que la newsletter tenia com a objectiu informar-nos a nosaltres, els que alguna vegada hem comprat els articles d'aquesta disqueria a través de la seva pàgina web, que encara som a temps d'adquirir mitjançant aquest mateix portal els llançaments exclusius del passat Record Store Day. Que una disqueria faci negoci venent qualsevol dels seus articles, sigui de forma física o digital, em sembla tan natural com que una pizzeria guanyi diners despatxant pizzes, ja siguin consumides al mateix local o portades a domicili. Ara bé, el que trobo un pèl escandalós és que un dia et venguin l'eterna paràbola del comerciant amic i, tan sols dues setmanes després, utilitzin el mateix reclam per a fomentar tot el contrari. Online Store Day, anyone?
*Nota: Per a evitar suspicàcies, aclariré que l'establiment de torn no es troba a l'Estat espanyol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada