CINEMASCOPE
Centre Cultural Can Fabra, Barcelona
21 de gener de 2014
Si Jimi Hendrix, Miles Davis o John Coltrane haguessin tocat el violoncel, probablement ho haurien fet d'una manera molt semblant a la d'Àlex Flaqué. Amb tècnica, sí, però sobretot amb ànima. Flaqué és un dels integrants de Cinemascope, un trio barceloní que durant els darrers dos anys ha definit i redefinit un matrimoni gairebé perfecte entre música clàssica i música electrònica, entre ambició i risc, entre virtuosisme i avantguarda. I ho ha fet a partir d'un ampli bagatge acadèmic i escènic -completen la formació Cels Campos i Xavier Bonfill-, però sense deixar de banda les vessants lúdica, didàctica i participativa de la música. Dit d'una altra manera, allò que a mans de qualsevol altre hagués resultat distant, artificial i pretenciós, a les de Cinemascope resulta pròxim, natural i tan amè com il·lustratiu.
La d'ahir era la primera d'una sèrie d'actuacions en què interpretaran la totalitat de "The Cello Hero Project", concert per a violoncel compost pel propi Flaqué i reinventat constantment per la formació en el seu conjunt. Cinc moviments amb el violoncel com a columna vertebral i una orquestra de sintetitzadors, teclats, samplers, loops, tablets i ordinadors portàtils -els tres músics s'anirien alternant les tasques al llarg de l'actuació-. Un fluït diàleg a múltiples bandes que culminaria amb una explosió sorollista de les que fan època, Flaqué dibuixant frases impossibles amb les cordes sobre un background electrònic que embogia per moments. Demà repetiran a l'Escola de Música Municipal de l'Eixample (19,30h.). Assistència recomanada.
Àlex Flaqué. |
Cels Campos. |
Xavier Bonfill. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada