dijous, 9 de gener del 2014

Culte a les xarxes

Dave Wyndorf.
"El culte a la celebritat que vam viure al segle XX no va ser res més que un preludi d'allò que representa Facebook: el culte a l'ego. Abans admiràvem a la gent que vèiem a les revistes o en una pantalla, i consideràvem que eren dignes d'aquesta admiració perquè tenien talent. Amb Facebook, tothom pot aparèixer en una pantalla, i en certa manera tots som la pròpia estrella. El problema és que aquests perfils són com petites cel·les, la gent viu tancada al seu propi univers sense comunicar-se de debò ni aprofundir en res. I coses com la música sempre havien estat quelcom més comunitari i més real. Crec sincerament que mai podrà tornar a sorgir un altre moviment cultural de gran magnitud si la gent viu obsessionada per gestionar la seva pròpia imatge a la xarxa".

No podia haver parlat més clar el líder de Monster Magnet, Dave Wyndorf, que va fer aquestes declaracions en una entrevista amb J.L. Fernández que Ruta 66 recull a la seva edició de gener. "Actualment, si no publiques un titular a Twitter cada dia, sembla que no existeixis, i jo m'hi nego. L'única cosa que dec als meus seguidors és la música, i aquesta serà la meva forma de comunicar-me amb ells. Quan jo era jove no necessitava saber què pensava ni on es trobava Bowie cada nit", afegeix. "Internet ha vulgaritzat la interacció entre artista i públic. Em fa pena veure tants músics dedicant hores i hores a gestionar les xarxes socials. Sobretot xavals que conec i que estan començant amb les seves bandes. Moltes vegades penso que es passen més temps a Internet que assajant o tocant en directe, i això m'entristeix". Monster Magnet van lliurar l'any passat el potent "Last Patrol", un retorn a la psicodèlia més densa i el so stoner dels seus inicis, i un bon cop de puny a la cara de tothom qui els donés per acabats. El presentaran en directe el proper 5 de febrer a Barcelona, i qui mai els hagi vist damunt d'un escenari ja sap que no solen fallar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada