|
Crass. |
Extrem en tots els sentits i aliè a la gran majoria de radars, l'anarcopunk es podria definir ara mateix com aquella variant històrica del punk que no apareix reflectida en exposicions i programes com els de
"Punk. Els seus rastres en l'art contemporani" o
Punk London. En aquest sentit resulta revelador que hagi estat The Wire, una publicació mensual dedicada a la cultura
underground i d'avantguarda, qui hagi encarregat a un periodista de llarg recorregut com és
Louis Pattison (The Guardian, Uncut, NME, Pitchfork, Vice...) una retrospectiva sobre un subgènere de vocació subterrània i amb un discurs propi tant en la vessant social com en l'artística. Al llarg de vuit pàgines -publicades a l'edició de juny de la revista britànica-, Pattison repassa els inicis, l'evolució i l'herència d'un fenomen que va néixer a l'Anglaterra de finals dels anys 70 de la mà dels seminals
Crass, que es va ramificar en veus com les de
Poison Girls o
Discharge i que a escala global va ser recollit per bandes com els neerlandesos
The Ex, els nord-americans
MDC o els islandesos
KUKL -amb una jove
Björk a les seves files-. Queda clar, en definitiva, que l'anarcopunk va ser un subgènere heterogeni, que les seves arrels es trobaven en múltiples corrents de pensament i manifestacions artístiques, i que en cap cas va tenir res a veure amb la tan nostrada revolució del kalimotxo i els excessos ortogràfics de la lletra k.
Què bona la darrera frase del teu escrit... quanta raó tens. Sembla ser que el periodisme musical encara es preocupa per no ser previsible, almenys a revistes com The Wire.
ResponEliminaGràcies! M'alegro que t'hagi agradat. De vegades, crec, cal puntualitzar certes coses... I sí, revistes com The Wire mantenen ben alt el llistó del periodisme musical!
Elimina