|
Dock Boggs (1898-1971). |
De la mateixa manera que
Roscoe Holcomb,
Dock Boggs es pot considerar com una figura cabdal per a entendre l'evolució de la música nord-americana d'arrels durant el segle passat. I com en el cas de Holcomb, el registre de Boggs evoca nombrosos gèneres sense acabar d'estancar-se en cap etiqueta. Venia dels Apalatxes, tocava el banjo i barrejava l'herència musical autòctona amb gèneres com el blues. Però novament el seu llenguatge admetia matisos que la feien equidistant d'àmbits com els del folk, el hillbilly, el bluegrass o el propi blues -cal apuntar, però, que Harry Smith va incloure gravacions seves a la totèmica
"Anthology of American Folk Music" (1952)-. També amb un peu en la tradició i un altre en la innovació, peces com
"Rowan County Crew" són essencials per a entendre el so de formacions que van dels Union Station d'Alison Krauss als White Stripes, i la seva lectura de
"Pretty Polly" és simplement definitiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada