dimarts, 26 de març del 2019

El refugi d'Anne Briggs

Anne Briggs.
Des que es va retirar de la música l'any 1973, poca cosa s'havia sabut d'Anne Briggs. Tan sols que una de les veus més incorruptibles del folk britànic dels 60 vivia en un entorn rural en algun lloc d'Escòcia sense cap intenció de tornar als escenaris. Coincidint amb la reedició de part del seu catàleg per cortesia de Topic Records, Briggs ha acceptat concedir una entrevista al periodista Eamon O'Doherty que publica la revista Uncut a la seva edició d'abril. Una conversa on l'autora de "The Hazards of Love" (1964) exposa els records que conserva de la seva etapa com a cantant de folk i els motius que la van empènyer a canviar de vida -això sí, al seu aire i sense revelar cap detall que no li vingui de gust rescatar-.

Una de les meves cites preferides de l'article fa referència als seus gustos literaris. "Vaig aprendre a llegir quan tenia cinc anys, i volia ser Mowgli", explica. "Mowgli podia fer totes aquelles coses que a mi no m'estaven permeses". Una de les funcions de la ficció -sobretot en l'àmbit de la literatura- és precisament situar-nos davant del nostre propi mirall i mostrar-nos la nostra pròpia realitat des de la perspectiva d'uns personatges amb els quals ens podem identificar. La creació d'entorns segurs on refugiar-nos de tot allò que ens fa mal, ens espanta o ens inquieta. Briggs en va trobar un a l'obra de Rudyard Kipling. I estic convençut que molts de vostès també hauran trobat els seus en altres novel·les, contes, relats o, per què no, pel·lícules, sèries i cançons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada