dijous, 7 de març del 2019

50 anys de "From Genesis to Revelation"


Reconec que Genesis va ser una banda a la qual em va costar molt apropar-me durant els meus anys formatius. Que determinats (i absurds) prejudicis van poder amb mi durant molt de temps, i que l'únic perjudicat de tot plegat vaig ser jo mateix a l'estar-me perdent tota una sèrie de discos que realment valien i segueixen valent la pena. Però sí que hi va haver un plàstic de la banda britànica que em va fascinar des del primer dia, concretament el seu àlbum de debut, un "From Genesis to Revelation" (1969) del qual es commemora avui el cinquantè aniversari. Una carta de presentació sovint eclipsada per tota l'obra posterior, però farcida de cançons tan reivindicables com la hipnòtica "In the Beginning", la calidoscòpica "The Serpent" o les precioses "Am I Very Wrong" i "In the Wilderness", sofisticats exercicis de pop barroc i rock psicodèlic que obrien la porta a tot allò que vindria després. He dit que em va costar apropar-me a Genesis i que quan finalment ho vaig fer em vaig adonar de tot allò que m'havia estat perdent, però malgrat tot "From Genesis to Revelation" es manté a data d'avui com el meu disc preferit de Peter Gabriel i companyia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada