dissabte, 18 de febrer del 2012

The Fotolog Years: August 28th, 2006


PURPLE TREE


Una altra banda underground de NYC, tot i que en aquest cas es mou per uns terrenys allunyats de l'antifolk. Ens trobem davant d'una excelent formació psicodèlica que té les seves arrels en bandes britàniques com els Beatles més madurs o els primers Pink Floyd. Purple Tree és el projecte personal de David Perry, natural d'Indiana i criat a Chicago, on va néixer la primera encarnació de l'Arbre Púrpura. Des de fa un any i mig, té la seva base d'operacions a New York. Durant els últims mesos, uns nous Purple Tree han fet molta feina a l'estudi i s'han deixat veure amb freqüència per clubs del Lower East Side com el Crash Mansion, l'Arlene Grocery o el Fat Baby.

Vaig conèixer el David l'estiu passat, quan el vaig entrevistar per 33RPM en una petita plaça situada en algun lloc de la 6a o la 7a Avinguda, entre els carrers 47 i 50, en ple cor de Manhattan. A partir d'aquest moment, ens vam mantenir en contacte i ara el David és un dels millors amics que tinc a l'altre costat de l'Atlàntic. L'últim cop que el vaig veure va ser el passat mes de març, abans que els nous Purple Tree comencessin a tocar en directe. Va ser a l'estudi de Queens on assagen, i la veritat és que em vaig quedar realment sorprès amb els nous temes, especialment amb "Happiness (Ending Day)". Cada cop que l'escolto, recordo aquella tarda en què em vaig perdre per Queens buscant l'estudi. I sobretot les escenes posteriors, quan el David em portava en cotxe a Manhattan, es va equivocar d'autopista, i vam anar a parar... al South Bronx !!! Una història molt llarga...

Aquell dia el David em va donar una demo amb els seus nous temes. Ara l'acabo de posar a l'ordinador i he descobert que hi ha uns interessants videoclips i, fins i tot, la gravació de l'entrevista que li vaig fer l'estiu passat. I és que aquesta entrevista no es va arribar a publicar mai (33RPM va deixar-se de publicar), però el David va tenir la gentilesa de penjar-la a la pàgina web del grup, tant la versió en àudio com el pdf amb la pàgina maquetada per la revista.






Sona: "Got to Be Free" - Purple Tree

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada