diumenge, 18 de novembre del 2012

Electricitat i trips lisèrgics

Quan tenia catorze anys em vaig comprar en una Fira del Disc un compacte de Sonic Youth, "Evol". Em vaig acostar a la banda novaiorquesa per la seva relació amb Nirvana, aleshores la meva màxima obsessió. L'àlbum em va atrapar, i un dels temes que més em van cridar l'atenció va ser "Bubblegum". Anys després descobriria que la versió original d'aquell tema era un artefacte psicodèlic de primer ordre firmat per Kim Fowley a finals dels 60 i que Sonic Youth havien portat al seu territori. Explico tot això perquè a Barcelona hi ha un grup que ha invertit aquest procés amb resultats molt més que satisfactoris. Una formació psicodèlica que ha sabut portar al seu terreny un tema de Sonic Youth. La formació és Lliri de Foc, i el tema un "Doctor's Orders" que va esdevenir la nit passada al bar Ceferino de Poblenou un trip lisèrgic de grans proporcions. Va ser el clímax d'un concert on també van brillar composicions pròpies com la recent "Lord of the Sea" o la traca final de "Personal Breakdown". Abans havia passat pel mateix escenari Miss Demonios, una altra formació que es dedica a remoure la Barcelona subterrània a base de rock tan potent com refrescant. Però mentre Lliri de Foc parteixen de la psicodèlia -per a escapar-se quan volen cap al post-punk o la new wave-, Miss Demonios miren a la Detroit de finals dels 60 i la fèrtil escena escandinava dels 90. Riffs rocosos, urgents línies de baix i guitarra, poesia urbana i cançons enormes. Un altre nom a tenir molt present.

Miss Demonios

Lliri de Foc



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada