THE DAMNED
Razzmatazz 2, Barcelona
17 d'abril de 2015
Aviat farà quinze anys que vaig veure The Damned en directe per primera vegada. 5 de maig de 2000 a la desapareguda sala Mephisto, un concert que es va arribar a vendre com una última cita amb els pioners absoluts del punk britànic -primer single, primer àlbum, primera gira pels Estats Units, primera separació i primera reunió, a veure qui en pot oferir més-. Una dècada i mitja després, no només segueixen comandant la nau els incombustibles Dave Vanian i Captain Sensible, sinó que se'ls veu fins i tot més en forma que aleshores.
Coses de la post-modernitat i del Final de la Història: aquells vells punks a qui alguns consideraven relíquies durant el canvi del segle pel sol fet d'haver sobrepassat la quarantena, presumeixen ara d'una inqüestionable vitalitat juvenil malgrat trobar-se a la frontera que separa els cinquanta dels seixanta. Ja sigui perquè cada nova fornada de bandes punk els ho deu tot i més, ja sigui perquè són l'única peça (més o menys) intacta d'aquell triumvirat que completaven The Clash i els Sex Pistols, el cert és que els concerts dels actuals Damned són autèntics aplecs intergeneracionals. Rostres de tota mena de condicions i procedències que contemplen nit rere nit com la banda londinenca segueix incendiant escenaris tot negant-se a esdevenir una peça de museu.
La seva actuació de la nit passada a la sala 2 de Razzmatazz no va ser menys. Inici dels que impacten fort amb "Disco Man", "Love Song", "Machine Gun Etiquette" i "I Just Can't Be Happy Today". "Wait for the Blackout" va rebaixar momentàniament la tensió per a donar pas a tota una muntanya russa de registres, un pèndol que va oscil·lar entre la cruesa elèctrica dels dies d'Stiff Records -"Neat, Neat, Neat" o un "New Rose" que va desencadenar tot un pogo a les primeres files- i les tonalitats fosques de l'etapa gòtica de la banda -"Shadow of Love"-.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada