Veus processades, construccions post-minimalistes, surrealisme 2.0 i una lírica que modela el llenguatge al seu gust per mitjà de tècniques com el cut-up. Herndon fa allò que pocs s’atreveixen o són capaços de fer. Parteix de zero i obre vies inèdites d’expressió en camps distants que ella fa encaixar amb la perfecció d’un trencaclosques. Premi especial a la millor compositora del 2010 pel Mills College d’Oakland, actualment cursa un doctorat en Computer Music a la Universitat d’Stanford, Califòrnia.
Filla de l’era digital i aclamada com a ‘musa de l’era post-Snowden’, la seva obra explora la relació entre l’ésser humà i les noves tecnologies, però també els reptes i perills d’uns temps en què aquestes poden esdevenir una eina de control i fins i tot una maquinària de guerra cibernètica –“Allò personal és geopolític”, apunta a “Interference”-. Les seves darreres creacions sonores es poden escoltar al seu quart treball discogràfic, “Platform” (2015, 4AD), però es recomana degustar la seva obra tant a través de l’oïda com de la vista.
Holly Herndon / Pàgina web
Article originalment publicat a Brubaker.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada