dimecres, 15 de maig del 2019

The Borderline tanca portes


El procés de gentrificació que mica en mica va consumint els centres històrics de totes les grans capitals occidentals és a punt de cobrar-se una nova víctima en l'àmbit melòman. The Borderline, una de les sales de concerts amb més tradició del Soho londinenc, anuncia que tancarà portes l'estiu vinent com a conseqüència dels desorbitats preus del lloguer a la capital britànica. Aquest local és un referent, un d'aquells espais on es poden veure i escoltar de prop artistes emergents i consolidats, figures històriques i artistes novells, i un cop finalitzat el concert prendre una copa amb algunes de les millors seleccions de pop independent de la ciutat -per entendre'ns, és com una mena de Sidecar al cor de Londres-. De nits memorables n'hi he arribat a viure unes quantes, però em quedo sobretot amb un concert de The Clientele ara fa prop de deu anys, enmig d'una tempesta de neu que va arribar a col·lapsar bona part del país -recordo que un dels grups teloners no va poder arribar a la sala a causa dels talls a les carreteres-. També, com a anècdota, amb l'ocasió en què vaig escoltar des del carrer uns greus eixordadors. Quan vaig preguntar al porter qui estava tocant, em va dir que es tracta d'Earth i ho vaig entendre tot. Sigui com sigui, la nit londinenca ja no serà el mateix sense The Borderline.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada