dimecres, 1 de maig del 2019

50 anys del debut de Joe Cocker


El primer cop que vaig escoltar la veu de Joe Cocker, em va venir al cap la imatge d'un home negre d'edat més o menys avançada, posat elegant i experiència contrastada. Jo tenia 12 anys i viatjava al seient del darrere del cotxe dels meus pares quan va començar a sonar per la ràdio la seva definitiva i definitòria lectura del "With a Little Help from My Friends" dels Beatles, i no vaig poder evitar imaginar-me la figura d'un cantant de soul afroamericà. És que fins i el seu nom, Joe Cocker, em va refermar en aquella imatge mental. Al cap dels anys vaig descobrir que era de la localitat anglesa de Sheffield i que no tota la seva discografia brillava amb igual intensitat, però res de tot plegat m'ha arribat a esborrar mai l'impacte d'aquell viatge en cotxe.

"With a Little Help from My Friends" és possiblement la peça més icònica de tot el repertori de Cocker. Un dels himnes per excel·lència del primer festival de Woodstock i el tema que donava títol al seu disc de debut, editat el mes de maig de 1969. Un plàstic produït per tot un Denny Cordell que s'obria amb un altre tall cridat a fer córrer rius de tinta, la lectura marca de la casa d'aquell "Feelin' Alright" enregistrat tan sols un any abans per Traffic. Tampoc hi faltaven un parell de cites a Bob Dylan, unes "Just Like a Woman" i "I Shall Be Released" tan ben triades com executades. De la producció se'n va encarregar el sempre oportú Denny Cordell, que va reforçar la prodigiosa veu de Cocker amb tot un seguit de músics de sessió de primeríssima línia com ara Steve Winwood, Jimmy Page o Carol Kaye. Un debut d'impacte que celebra el seu cinquantè aniversari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada