divendres, 29 d’abril del 2022

Trygve Thue (1950-2022)

TRYGVE THUE

(1950-2022)

Fa molts anys uns coneguts meus van viatjar a Noruega i jo els vaig demanar que em portessin discos de grups musicals noruecs. Eren els dies d'Escandinàvia com a epicentre indiscutible del punk rock amb accent de garatge a escala global, i jo m'esperava alguna cosa de l'estil de Gluecifer i companyia. En lloc d'això em van portar un recopilatori de Saft, una banda que en aquell moment no em sonava de res i que no tenia gens a veure amb tota aquella òrbita, però mica en mica em va anar agradant més i més.

Amb tres àlbums publicats –"Saft" (1971), "Horn" (1971) i "Stev, sull, rock og rull" (1973)-, els de Bergen s'havien situat a l'avantguarda del folk rock i el rock progressiu al nord d'Europa durant la primera meitat dels 70. A Noruega eren considerats com uns clàssics indiscutibles. I peces com "People in Motion" o "Hello Generation" bé segueixen valent avui el seu pes en or. Ens ha deixat el seu guitarrista, Trygve Thue, que un cop dissolta la banda el 1974 –a partir de la dècada dels 90 es va reunir en diverses ocasions- es va dedicar a la producció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada