dijous, 23 de febrer del 2012

The Fotolog Years: May 6th, 2008



LAURA MARLING
Razzmatazz 2, Barcelona
May 4th, 2008
Photo by Barto Ruiz




Ve de l'est de Reading, Anglaterra, i per un servidor ha estat una de les grans sorpreses musicals del que portem d'any. Actualment, està de gira per Europa com a telonera d'Adam Green, la qual cosa la va portar a Barcelona diumenge passat. La vaig veure amb les mínimes referències que atorguen una visita al seu myspace. I la veritat és que una d'aquestes referències em generava certa desconfiança: ni més ni menys que la totpoderosa Virgin s'ha encarregat d'editar el debut de Laura Marling, "Alas, I Cannot Swim".

La meva desconfiança, crec jo, era lògica tenint en compte l'escenari que dibuixa actualment el negoci musical: una multinacional del nivell de Virgin no edita un disc de debut d'un artista desconegut així com així. Per fer-ho, ha de tenir motius de pes. I en el cas de les multinacionals, aquests motius de pes no solen tenir res a veure amb el talent de l'artista en qüestió. Però aquesta noia, de talent en té per parar dos trens. Ho va demostrar a l'escenari amb un concert on, malgrat la seva curta durada, no hi va faltar res.

La seva proposta parteix de les vessants més intimistes del folk, tot i que no renuncia a trepitjar terrenys més viscerals quan el missatge ho requereix, sempre amb l'acompanyament de teclats envolvents, guitarres i violins inquiets i oportunes percussions. Elements que engrandeixen un repertori on el protagonista absolut és la pròpia Marling. Perquè la seva veu, suau però ferma, denota molta més maduresa de la que deixen intuir els seus 18 anys acabats de fer.

Una maduresa que, no obstant, no resta frescor a una posada en escena senzilla i marcada, en part, per una certa inseguretat que la britànica encara no sap dissimular. És precisament aquesta inseguretat escènica, sumada a la sinceritat amb què s'acosta al micròfon, el factor que enforteix en directe unes cançons de gran potencial. I és que quan va haver acabat la primera cançó, jo ja m'havia oblidat de l'afer Virgin. I quan va haver acabat el concert, vaig córrer cap a l'estand de merchandising a comprar el single "Ghosts" -l'àlbum s'havia exhaurit-.







Audio: "Ghosts" - Laura Marling

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada