dijous, 6 de desembre del 2012

Folk

Björk
"Mai he sentit que faci música pop; m'encanta i l'escolto, però em veig més aviat fent folk. El folk ha existit des de fa mil·lers d'anys, des de molt abans que la música pop occidental, i jo em veig més aviat com a part d'aquesta tradició. No intento canviar la música pop, em sento feliç essent un músic que fa música tradicional". Björk reflexiona sobre la seva identitat musical, i també sobre què nassos és el folk, en una entrevista que Rockdelux publica a la seva edició de desembre. Interessant reflexió, en un moment en què el terme folk sembla estar tan de moda i genera tanta confusió. Perquè no, ni el folk es redueix a guitarres acústiques i ukeleles, ni una guitarra acústica i un ukelele impliquen folk necessàriament. L'interlocutor de l'islandesa, Félix Suárez, li recorda tot seguit que Kraftwerk també deien fer música folk del seu propi entorn. "Sí, música folk del segle XXI", respòn Björk.





Audio: "Moon" - Björk

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada