Un any més tard, ja consolidats com a referents per a qualsevol que lluís una parka i cavalqués una Lambretta, van castellanitzar el seu nom, van fitxar per l'enyorada escuderia BipBip Records i van editar un ep també de títol homònim (2005) produït per Albert Gil (Brighton 64). Cinc temes propis que ja portaven temps presentant en directe i que suposaven tot un salt endavant tant a nivell de composició com d'execució. També a través de BipBip i amb producció d'Albert Gil, arribaria dos anys més tard el definitiu "Me da igual" (2007). Caràtula de motius modernistes (del modernism britànic, però també del modernisme català) i deu talls farcits d'electricitat, melodia i la força que caracteritzava els seus celebrats directes. Inici letal, cita inclosa a The Eyes, amb la peça titular. Tot seguit, aquella píndola d'etern i gloriós power pop que era "Boulevar". "Me equivoqué" era una de les peces d'aquell ja llunyà debut homònim -tampoc hi faltaven les citades "Una larga espera" i "Ciudad Condal"- que sonaven ara revitalitzades i més potents que mai.
La cirereta, la peça que tancava el disc i convidava a esperar el bo i millor d'una banda en estat de gràcia, era també tota una declaració de principis. "Ni un paso atrás", lírica directa i eufòrica, desplegada al ritme dels Who del 66 en el que va ser himne no oficial de la primera generació mod del segle XXI a Barcelona. Van passejar el disc per tota la península, van tocar en tot aplec modernista digne de ser tingut en compte, van posar sales, clubs i fins i tot bars de potes enlaire, i com acostuma a passar en aquests casos no van trigar a tocar sostre. Si no ho recordo malament, va ser l'any 2008 quan van posar punt i final a una història breu però intensa, curta però fascinant, que ens va deixar a tots amb ganes de més. De les seves cendres en va sorgir Odio Paris, projecte arrelat en registres com el shoegaze. Però això és una altra història...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada