dijous, 1 de març del 2018

The Shadows a Girona (1998)

L'any 1998 The Shadows no existien com a banda. S'havien separat a principis de la dècada dels 90, i no tornarien a actuar de forma oficial fins ben entrat el segle XXI. Però la tarda de l'1 de març d'aquell 1998, avui fa exactament 20 anys, alguns dels seus components històrics van actuar a l'escenari de la sisena Fira del Disc de Col·leccionista de Girona, organitzada per Jordi Tardà al recinte firal d'aquesta ciutat. No hi va ser Hank Marvin, però sí l'etern Bruce Welch, que va tocar amb una banda formada per a l'ocasió amb exShadows com els baixistes Brian "Licorice" Locking i Alan Jones. També hi van participar Keith West, veterà de bandes com Tomorrow, i el músic i activista gironí Fredi Faure, bateria de la banda autòctona Bit-Shadow -que havia actuat just abans de Welch i companyia-. El concert no es va anunciar com una actuació de The Shadows, no ho era, però en certa manera sí que va ser una reunió de la banda anys abans de reactivar-se de forma definitiva i ja amb Hank Marvin a les seves files. Vaig tenir el gust de ser-hi, i tot i que el temps m'ha distorsionat una mica els records d'aquella tarda, recordo perfectament la sensació de presenciar quelcom molt especial. Un episodi entranyable i gens menyspreable de la història melòmana d'aquest país que, com tants altres, pràcticament ha caigut en l'oblit -a la xarxa amb prou feina se'n poden trobar unes escasses referències, i ni una trista imatge-. Estaria bé que algú el recuperés, i posats a demanar el més lògic seria que d'això se n'encarregués la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que és qui deu tenir arxivada bona part del material que documenta aquell esdeveniment.

6 comentaris:

  1. Hola, em doc Francesc Parra i sóc el que per llavors era cantant amb Bit Shadow (Jo tenía 18 anys acabará de Fer). Bé, fent una mica de recerca sobre aquell concert, m'he "topar" amb aquest article I doncs comentar que recordó el concert com si fos ara mateix.
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Francesc. Gràcies per la teva visita i pel teu comentari. I felicitats per la part que et toca, com apuntava a l'article els meus records d'aquella tarda estan una mica distorsionats pel pas del temps, però crec que va ser memorable i segueixo pensant que cal reivindicar-la i recuperar-la. Em pots enviar sisplau un correu electrònic a oriol.stardust@gmail.com? Gràcies!

      Elimina
  2. Per tal de celebrar els 25 anys del programa nostàlgic Torna-la a tocar, Sam vaig demanar unes dedicatòries (gravacions de veu) als més coneguts cantants, grups, orquestres... d'aquella època dels The Shadows. Ja he fet els programes radiofònics i ara estem fent la versió televisiva. En les imatges de presentació (malgrat no en tingui la dedicatòria amb la veu) surten els Shadows, el meu grup preferit. Per tant aquell llunyà 1998 no podia faltar a l'actuació dels meus ídols a la fira del disc de Girona. Una vetllada inoblidable.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, una vetllada inoblidable. On es poden escoltar aquests programes?

      Elimina
    2. A Ràdio L'Escala i a 20 emissores més de Catalunya. Es diu Torna-la a tocar, Sam. Els programes comencen l'any 50 i cada població, segons quan van començar a emetre'ls van per un any o l'alytra. Els més avançat, que van començar primer estan per l'any 1959 i en aquest moment estic ja gravant els dels 60 començant pel primer any de la dècada prodigiosa.

      Elimina