dimarts, 13 de novembre del 2018

Stan Lee (1922-2018)

STAN LEE
(1922-2018)

Era un d'aquells noms que a un li resultaven familiars fins i tot abans de ser conscient de l'existència d'una editorial anomenada Marvel, el catàleg de la qual aglutinava i segueix aglutinant bona part d'aquells personatges amb què tantíssimes generacions han crescut. Una signatura amb la qual molts ens vam familiaritzar a cop de veure-la en incomptables sèries d'animació i historietes amb aquell segell de qualitat que sempre ha estat la citada Marvel. Stan Lee, el creador d'alguns dels personatges més icònics de la història del còmic i de la cultura popular de les passades cinc dècades i mitja, com ara Hulk, Iron Man, els Fantastic Four, els X-Men o Spiderman. El meu preferit sempre ha estat aquest últim. La primera historieta que recordo haver llegit quan amb prou feina disposava d'ús de raó, el tenia a ell com a protagonista. La seva imatge decora una de les parets del meu dormitori. I va ser a través de les seves aventures com vaig començar a descobrir una ciutat, Nova York, que acabaria desenvolupant un paper molt important a la meva vida. A Stan Lee no tan sols li haig d'agrair les incomptables hores de bon entreteniment que m'han aportat els seus personatges, sinó sobretot l'educació que he rebut a través de les seves històries. Descansi en pau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada