|
L'última edició impresa de Newsweek. |
Newsweek tornarà als quioscos a principis de l'any que ve. Fa un any, el setmanari nord-americà havia deixat d'editar-se físicament per a concentrar-se en el format digital, una decisió motivada per la devallada de les vendes. El seu retorn al paper és per tant una boníssima notícia no només per al periodisme, sinó per a un sector, el de la premsa impresa, que no passa un bon moment. Segons ha confirmat l'editor de la prestigiosa revista,
Jim Impoco, aquest nou Newsweek basarà el seu model de negoci en els ingressos derivats de les subscripcions i no en els de la publicitat. Personalment, em sembla una aposta arriscada en un context com l'actual, però li desitjo tota la sort del món. Perquè quan una revista no depèn de la publicitat sinó dels seus lectors, es deu única i exclusivament a aquests últims. I això vol dir que el seu màxim compromís no podrà ser mai amb cap gran anunciant, sinó amb el seu públic. Cosa que, en teoria i sobretot tenint en compte la trajectòria i el background de Newsweek, hauria de donar com a resultat un model periodístic altament rigorós, constant i compromès en el millor dels sentits. Hauria de ser aquest el model a seguir d'ara en endavant? Totalment. És possible aplicar-lo en un país com el nostre, on els hàbits de lectura no són els mateixos que als Estats Units o a la resta d'Europa? Malauradament, ara per ara, ho dubto.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada