dimarts, 20 d’agost del 2024

Amoeba Music a Haight-Ashbury


La botiga d'Amoeba Music al barri de Haight-Ashbury, a San Francisco –té dos locals més com aquest a Berkeley i a Los Angeles-. The World's Largest Independent Record Store, tal com s'anuncia a la seva pàgina web, i crec que la imatge parla per ella mateixa. Tot allò que no trobis a Spotify, és molt possible que ells ho tinguin exposat i bé de preu.

Et pots passar hores aquí dins, i no t'ho acabaràs mai –jo m'hi vaig passar mitja tarda, i encara em va faltar veure ben bé mitja botiga-. A més, tenen el detall de recordar-te que la majoria de discos que vegis a les seves prestatgeries, els trobaràs més bé de preu a la secció de segona mà del mateix establiment. I les persones que hi treballen són encantadores.

Últimament parlo amb músics 'emergents' catalans que em diuen que no veuen la necessitat de publicar la seva música en format físic, perquè els hàbits de consum actuals són uns altres –que trist, per cert, escoltar músics joves parlant d'hàbits de consum-. I això em fa sentir que dec ser d'un altre món. Aleshores visito ciutats on obrir una disqueria no és un acte de resistència sinó un negoci com qualsevol altre, i m'adono que l'altre món deu ser el lloc d'on jo vinc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada