divendres, 20 de març del 2015

Les cançons del 2324

M'agrada el 2324, l'espai de debat i reflexió al voltant de l'actualitat que condueix Agustí Esteve a 324 -el canal d'informació 24 hores de TV3-. M'agrada perquè no es nodreix de professionals de la tertúlia gratuïta sinó de periodistes amb rigor i d'experts o veus autoritzades en les matèries tractades. M'agrada perquè ofereix cabuda a la pluralitat i no desemboca mai en aquelles vergonyoses picabaralles que tantes audiències concentren al mercat televisiu contemporani. I m'agrada també per com s'acomiada: a mitjanit, amb un resum de fotografies del dia i un fons musical escollit especialment per a l'ocasió. Tant la tria d'imatges com la selecció sonora van a càrrec de Sergi A. Minguell, que lluny de contemplar la peça musical com un simple fil de fons, li atorga el màxim pes possible. Abans d'ahir, per exemple, va voler recordar el desaparegut Andy Fraser amb "All Right Now" de Free. Dos dies abans, i aprofitant que s'havien posat a la venda -i esgotat- les entrades pel concert que oferirà Madonna al Palau Sant Jordi, va triar un tema del seu nou disc, "Rebel Heart" (2015). Setmanes enrere va dir-nos bona nit amb una d'aquelles delicatessen que rarament es poden escoltar en un espai d'aquestes característiques, "What a Wonderful World" en veu de Nick Cave i Shane MacGowan. I un altre dia gairebé em va canviar la vida amb Stereophonics i la seva relectura de "Nothing Compares 2 U". Dic que gairebé em va canviar la vida perquè no l'havia escoltat mai i em va semblar prou definitiva per a posar-me a buscar-la de seguida. Vaig descobrir que no figurava a la discografia oficial dels gal·lesos sinó en un disc benèfic editat anys enrere per NME. Un àlbum fora de catàleg -i de repertori irregular, tot s'ha de dir- però localitzable a preus molt més que raonables a través de la xarxa -no vaig dubtar ni un moment en agenciar-me'n una còpia-. I una d'aquelles descobertes que t'alegren tant el dia com les setmanes posteriors.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada