dilluns, 9 de març del 2015

San Francisco (sense flors al cap)

Two Gallants.
"Ambdós som originaris de San Francisco i hem estat testimonis de totes aquestes coses que cap persona originària d'aquí qualificaria de millores. Pràcticament cada canvi fa que la ciutat sigui menys atractiva i que perdi identitat. No resulta atractiva per a ningú que vulgui ser ell mateix i no formar part del ramat. Però a mi encara m'agrada rebuscar en aquells racons de San Francisco que no han estat envaïts per la modernitat ni per Google, mirant de trobar aquelles coses que ja no existeixen". Adam Stephens, veu, guitarra i meitat de Two Gallants, en declaracions publicades aquest mes de març per Uncut. La gentrificació de San Francisco ha estat precisament un dels temes que han inspirat el darrer disc del duet californià, "We Are Undone" (2015, Ato/Pias). I, si m'ho permeten, em recorda a aquesta Barcelona també envaïda per la modernitat de cartró-pedra. Com a Stephens, a mi també m'agrada recórrer la ciutat a la recerca de racons que encara preservin aquella essència barcelonina que va a la baixa. I també els trobo, sí, però cada vegada que topo amb un d'ells sé que té els dies comptats. Que no trigarà a desaparèixer a mans d'inversors, especuladors, experts financers, gurús del disseny de temporada i polítics amb les butxaques molt amples. Facin una volta per aquest Poblenou que cada dia està més de moda, fixin-se com antigues joies de l'arquitectura industrial van deixant pas a la cristalleria del 22@ i m'ho expliquen.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada