dilluns, 21 de desembre del 2020

Em sobta

Em sobta que una nova variant del coronavirus, aparentment més agressiva que la que ja coneixíem a l'hora de propagar-se, hagi aparegut a l'àrea més poblada del Regne Unit, justament a pocs dies d'haver esdevingut aquest país el primer d'Europa a vacunar els seus ciutadans contra la Covid-19. Em sobta que, durant els últims nou mesos, cada cop que hem tingut notícies positives sobre l'evolució de la pandèmia, no hagin trigat a sortir titulars que les contrarestaven en negatiu (i sovint amb un to, diguem-ne, alarmista).

Em sobta la facilitat amb què l'opinió pública passa de l'optimisme a la por en el temps que triga un titular a fer-se viral (mai més ben dit). I com a periodista em sobta (i em preocupa) que el meu gremi, salvant excepcions, hagi deixat de posar en dubte les versions oficials per esdevenir-ne altaveu. Crec seriosament que en un futur no gaire llunyà s'haurà d'estudiar a les facultats de Periodisme el paper dels mitjans de comunicació en aquesta crisi, tal i com la meva generació va estudiar el paper dels mateixos mitjans en conflictes com la Guerra del Vietnam o la primera Guerra del Golf.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada