dimecres, 28 de juliol del 2021

Mike Howe (1965-2021)

MIKE HOWE

(1965-2021)

Vaig descobrir Metal Church a través de "The Human Factor" (1991), el seu segon àlbum amb Mike Howe a la veu i una de les obres més canòniques dels californians. Me'l vaig comprar en cassette en una disqueria ja desapareguda que solia despatxar material de segona mà a preus més que assequibles, i durant una bona temporada em va fer companyia a través del walkman. Vull dir que em va enganxar de bon principi, i un dels arguments a favor seu era justament la veu de Howe, que juntament amb una aclaparadora base instrumental a mig camí del thrash i el power metal, semblava una mena de resposta nord-americana a Judas Priest. Encara avui, de fet, em pregunto per què els britànics no van trucar a Howe quan van necessitar substituir a Rob Halford durant la dècada dels 90. Un dubte absurd a aquestes alçades, sí, però molt raonable en tot cas i sense voler menysprear a Ripper Owens. Howe, que prèviament havia militat a Heretic, i que després d'una llarga absència havia tornat a Metal Church ja en ple segle XXI, ens ha deixat a l'edat de 55 anys per causes que no s'han fet públiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada