dimarts, 4 d’octubre del 2022

Una jaqueta d'Elvis

Aquesta jaqueta la va portar el Rei.
Una jaqueta d'Elvis Presley al Hard Rock Cafe de Göteborg. Una peça de roba que a simple vista és com tantes altres –malgrat el bon gust de qui la vagi dissenyar-, però que té la peculiaritat d'haver estat propietat del Rei del rock'n'roll, qui també la va arribar a lluir, tal com ens informa el cartell situat a la part inferior de la vitrina on es troba exposada. Això la fa única i ens permet, a tots aquells que ens hi acostem, sentir-nos una mica més prop d'un dels grans referents de la música del segle XX –de tots els temps, de fet-.

Soc conscient que per a una majoria, aquesta vitrina i el seu contingut tan sols són part d'un decorat pensat perquè la parròquia d'un restaurant es pugui sentir una mica a gust tot menjant hamburgueses. Però a mi, personalment, encara m'emociona poder contemplar un objecte com aquest i d'alguna manera sentir-me a prop d'un dels meus ídols. En un món fred, pragmàtic i robotitzat com el present, també soc conscient que la meva visió romàntica de certs fets i la meva capacitat d'emocionar-me en determinades circumstàncies, em converteix en una mena d'outsider. La qual cosa, al final del dia, és molt reconfortant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada