dimarts, 1 de febrer del 2022

50 anys de "Something/Anything?"


Hi ha músics que tant poden definir etiquetes i gèneres sencers, com eixamplar-ne els límits fins a transcendir-los o fer-los petits. L'obra de Todd Rundgren és clau per entendre registres com van de la psicodèlia al soft rock passant per la música progressiva, sempre des d'una aguda sensibilitat pop que li ha permès compondre grans cançons al mateix temps que es presentava com un dotat multiinstrumentista i una autoritat a l'estudi de gravació. No cal dir noms, però alguns dels grans reclams del pop i el rock actuals que ho peten durant les temporades de festivals, beuen directament de la discografia clàssica del de Filadèlfia, encara que potser no en siguin conscients.

Avui es commemoren 50 anys de la publicació del seu tercer àlbum en solitari –caldria reivindicar més sovint el seu pas previ per Nazz-, també una de les seves obres capitals, un "Something/Anything?" (1972) que va compondre a Los Angeles i va enregistrar a mig camí de Califòrnia i Nova York fent-se càrrec ell mateix de la totalitat dels instruments en bona part del repertori. I quin senyor repertori, amb cançons com "Hello It's Me", "Cold Morning Light", "Wolfman Jack" –homenatge a l'irrepetible disc jockey del mateix nom- o la preciosa "I Saw the Light", probablement la composició més reconeguda de Rundgren i tota una joia que transporta des de la primera nota fins a les assolellades costes californianes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada