divendres, 18 de febrer del 2022

Andreu Canet (1920-2022)

Andreu Canet a casa seva, novembre de 2020 - Foto Griselda Escrigas / EL 9 NOU.
ANDREU CANET
(1920-2022)

Ha mort Andreu Canet, un dels últims supervivents de la Lleva del Biberó. Tenia 101 anys. Va combatre als fronts de l'Ebre i del Segre, va ser capturat pels feixistes i deportat a un camp de concentració. Vaig tenir la sort de poder-lo entrevistar en dues ocasions –gener de 2019 i novembre de 2020- per El 9 Nou del Vallès Oriental a casa seva, a Cardedeu.

"N'hi va haver molts dels nostres que no se'n van sortir, però jo vaig poder tornar a casa i refer la meva vida després de la guerra. Crec que he tingut un àngel de la guarda que m'ha ajudat tant en temps de guerra com de pau", em va dir una vegada. Descansi en pau, Andreu, s'ho ha ben guanyat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada