Ralph McTell, durant la seva actuació a Wight - Foto Tony Russell / Getty Images. |
Un cartell d'autèntic impacte i un festival, com marcaven els cànons de l'època, tan apoteòsic en termes artístics com accidentat en l'aspecte logístic. Tan icòniques com les pròpies actuacions han acabat esdevenint les imatges de centenars d'ànimes provant d'accedir al recinte per qualsevol via que no fos de pagament, fet que va provocar incidents com el d'un espontani interrompent el concert de Joni Mitchell –ella va respondre amb una emotiu discurs apel·lant a la calma-. Històriques van resultar les descàrregues de Hendrix, The Doors i especialment uns Who en un dels seus estadis de més plenitud –gira de presentació de "Tommy" (1969), a mig any d'haver enregistrat "Live at Leeds" (1970), gairebé res-. La massiva afluència de públic va motivar les autoritats a imposar mesures restrictives que van impedir posteriors edicions del festival. I si bé l'esdeveniment i la marca van acabar ressuscitant l'any 2002, aquesta és una altra història.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada