dissabte, 20 de novembre del 2021

Hank von Helvete (1972-2021)

HANK VON HELVETE
(1972-2021)

Ha mort Hank von Helvete –també conegut com a Hank von Hell, de nom civil Hans-Erik Dyvik Husby-, vocalista de Turbonegro durant els seus anys més inspirats i una de les figures més carismàtiques del rock escandinau del canvi de mil·lenni. Només els vaig arribar a veure en directe una vegada, fa la tira d'anys a la sala Apolo –desembre de 2005, si no em falla la memòria-.

Vaig anar al concert amb febre, de fet recordo que amb prou feina m'aguantava dret, però tan bon punt van començar a sonar "The Age of Pamparius" i "Are You Ready (for Some Darkness)" em van passar tots els mals de cop –i la suada que vaig fer va ser tan regeneradora com antològica: eren altres temps i habitàvem un món menys higiènic i menys segur, però més excitant i més divertit-.

Turbonegro era (és) una banda vinguda a provocar i a incomodar a cop de cançons tan memorables com els seus directes. El seu repertori destil·lava (destil·la) perill, sadomasoquisme, sexe explícit i altres essències que avui no passarien la censura políticament correcta. No eren els meus preferits de la seva generació, però probablement fossin els millors.

Von Helvete portava una dècada fora de la banda –durant tot aquest temps havia encapçalat un altre projecte, Doctor Midnight & The Mercy Cult, i més recentment havia iniciat una carrera com a solista-. Sembla ser que havia optat per un ritme de vida menys frenètic, però molts encara esperàvem tornar-lo a veure algun dia al capdavant de la banda de la seva vida. Ja no serà possible. Se n'ha anat un dels més grans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada